Cesta k Najvyššiemu otvára sa pred každým človekom! Učenosť nieje bránou, ktorá k nej vedie!
Človek, ktorý je vnútorne spútaný, bude večne otrokom, aj keby bol kráľom.
Utrpenie i radosť ustavične klopú, aby otriasli a povzbudili k duchovnému prebudeniu.
Tam, kde muž nemôže vzhliadať k žene a jej ženskosti, nemôže rozkvitať žiadny ľud a žiadny národ.
Ozajstným chcením človek zakaždým niečo splodil, vytvoril, v čom bude jemu, skôr alebo neskôr, samotnému nutné žiť.
Človek dodáva nitky, z ktorých sa na neúnavnom tkáčskom stave života tká plášť, ktorý potom nosí.
Slepá viera zostane vždy súznačná s nepochopením! Preto nemôže byť nikdy presvedčením a nemôže teda tiež priniesť žiadne oprostenie a žiadne vyslobodenie.
Môžete tento i onen svet otráviť svojím prianím, myslením a chcením, alebo ich očistne povzniesť ku Svetlu. Buďte preto riaditeľmi takého diania, ktoré čistotou myšlienok vedie nahor!
JASPIS 08
08 07 04 Bytosti prírody
Žitneč a spolupôsobiace Bytosti prírody
Juraj Sitár
Žitneč učí ľudských duchov ako správne zobrazovať Božiu Moc v dennodennom živote. 22.7.2017 o 17:04 letného času (SELČ) preberá „Vladárske žezlo“ a hovorí k ľudskému duchu: „Človeče, dbaj, aby si správne používal Rozum! Hlavu máš na to, aby si rozmýšľal nad spôsobom ako urobiť to, čo cítiš, nie nad dôvodom, prečo to nespraviť! Dozrieva všetko, čo si nasial v chcení, myslení, reči a konaní! Pracuj v harmonickom spolupôsobení muža a ženy na spoločnom diele! Spoznaj, že si súčasť Stvorenia, že sám nič nezmôžeš, buď súčasťou celku!“
08 11 01 Za Siedmimi Horami
VEDA či VIERA
Evolúcia či Inteligentný Tvorca - 5.časť
- syati -
Dôkaz biochémie
Nezjednodušiteľne Zložitý Systém
08 10 02 Aktuálny odkaz Komenského Veľkej didaktiky
AKTUÁLNY ODKAZ VEĽKEJ DIDAKTIKY
Ing. Miroslav Padyšák
2.1 Úvod
2.2 Miesto človeka vo Stvorení
2.3 Harmonický rozvoj človeka – vzdelanie, mravnosť, zbožnosť
2.4 Prirodzenosť vzdelania, mravnosti, zbožnosti
2.5 Nutnosť, čas a miesto vzdelávania, mravnosti, zbožnosti
2.6 Chlapci a dievčatá
2.7 Všeobecné vyučovanie
2.8 Nevyhovujúce školy
2.9 Školy možno zlepšiť
08 09 01 Choroba ako pomoc pri poznávaní zákonov života
Príbehy z nemocnice a zo života
MUDr. Ivan Rusnák
Niekto by mohol povedať: uvedený príbeh panej s vredom žalúdka to mohla byť len náhoda. No, ako som začal súvislosti v zmysle zákona sejby a žatvy pri vyšetreniach pacientov sledovať, vynárali sa príbehy, z ktorých aspoň niektoré by som tu chcel uviesť. Nielen pre tých čo pochybujú, ale i pre poučenie tým, ktorý Zákon života o sejbe a žatve berú ako samozrejmosť.
08 08 01 Reflexná terapia
Vylučovacia sústava
Radka Remenárová
Hlavnou úlohou vylučovacej sústavy je prečistiť (prefiltrovať) krv od škodlivín, nepotrebných látok a ďalej to vylúčiť von z tela, čiže všetky naše nedostatky, ktoré sa v nás nachádzajú, treba vylúčiť a dať preč. Základ vylučovacej sústavy tvoria:
1. obličky – filtrujú, čistia krv od škodlivín, nepotrebných látok,
2. močovody – posúvajú ďalej tieto látky ako močovinu do mechúra,
3. močový mechúr – hromadia sa tu všetky škodliviny, ktoré sú potom vypúšťané von.
08 07 05 Nové Slovenské olejkárstvo a farboterapia
Terapia farbami - žltá
Juraj Sitár
Terapia farbami pre ľudí, ktorí majú málo žltej farby vo svojej žive (aure).
08 07 03 Znamenia Bytostí Svjetovidovho kruhu
Žitneč - Znamenie Lev
Juraj Sitár
Dňa 22.7.2017 vstupujeme do tretieho zo šiestich ročných období podľa kalendára našich predkov. „Vladárske žezlo“ preberá Letenic, ktorý svojou silou prináša energiu horúca a dáva impulz k vytváraniu ročného obdobia Leto.
08 04 01 Boží súd
Kocka Svetov a Posledný súd
Juraj Sitár
K vývoju ľudských duchov v rámci Kocky Svetov treba povedať, že z Božsky-Bytostného prišiel pôvodne ku pomoci ľudským duchom vo vývoji Svetlonos, ktorý mal na starosti Rozum – Svetlo Poznania.
08 03 03 Kniha
Všetko musí byť nové
Eduard Hurta st.
Kniha Eduarda Hurtu st. - prvého prekladateľa diela Vo Svetle Pravdy do slovenčiny, ponúka pohľad na duchovný vývoj ľudstva od príchodu Pána Ježiša, ktorý zvestoval ľudstvu Posolstvo Lásky až po príchod Pána Imanuela, ktorý priniesol ľudstvu Posolstvo Grálu.
08 03 02 Báseň
Svätopomstopej
Samo Bohdan Hroboň
Bože silný pomsty,
Hospodine Bože pomsty!
Zajagaj sa v sile pomsty!
08 03 01 Slovo
Pokora
Lucien Siffrid
V perlovém věnci ctností zaujímá pokora prvé místo. Ctnosti, které mají původ v ní, jsou: Ušlechtilost duše, srdečnost, stud, takt. Pokoře je nutno se učiti. Kdo již pokorný jest, má milost, dobropis z minula.
08 02 01 Blahoslavenstvá
Ôsme Blahoslavenstvo
„Blahoslavení čistého srdca; pretože oni Boha vidieť budú.
V týchto slovách leží všetko, i to najvyššie, čo človek dosiahnuť môže: v i d i e ť B o h a v J e h o D i e l a c h . Srdce človeka musí byť čisté a jasné ako krištáľ, aby tak žiadne zakalenie nebránilo mu vo videní. Videnie je poznávanie! Človek, ktorý je čistého srdca, dokončil svoju úlohu tu a môže potom stúpať ku Svetlu.“
08 01 02 Desatoro Božích Prikázaní
Prikázanie ôsme
NEVYDÁŠ KRIVÉHO SVEDECTVA PROTI BLÍŽNEMU SVOJMU!
Ak prepadneš a zbiješ svojho spoluobčana tak, že ho zraníš, a ak ho k tomu ešte aj olúpiš, tak vieš, že si ho poškodil a že budeš vystavený pozemskému trestu.
Pritom však ešte nepomyslíš, že si sa zároveň tým zaplietol do nitiek zvratného pôsobenia, ktoré nepodlieha, žiadnej ľubovôli, ale spravodlivo vzniká už pri najmenšom záchveve duše, ktorý ty vôbec nevnímaš, pre ktorý nemáš vôbec žiaden cit!
A toto zvratné pôsobenie nemá žiadnu súvislosť s pozemským trestom, ale funguje úplne nezávisle, ticho pre seba, ale pre ľudského ducha niet pred ním úniku, v rámci celého stvorenia nenájde žiadne miesto, ktoré by ho ochránilo, alebo skrylo.
08 01 01 Vo Svetle Pravdy
8. Človek vo Stvorení
Abdruschin
Človek v skutočnosti nemá žiť podľa doterajších pojmov a názorov, ale má sa stať viac človekom citu. Tým by vytvoril nutné spojivo k ďalšiemu vývoju celého stvorenia.
Pretože človek spojuje v sebe jemnohmotné onoho sveta a hrubohmotné tohto sveta, je mu možné oboje prezrieť a oboje súčasne prežiť. K tomu má ešte k dispozícii nástroj, ktorý ho stavia na vrchol všetkého hrubohmotného stvorenia: Rozum. S týmto nástrojom má možnosť kormidlovať, teda viesť.
Rozum ako najvyššie pozemské má byť v pozemskom živote kormidlom, kým hybnou silou je cítenie, ktoré má pôvod vo svete duchovnom. Poľom rozumu je teda telo, poľom cítenia však je duch.